Google
 

Sunday 22 April 2007

What life really is......

" Let me tell you something you already know. The world ain’t all sunshine and rainbows. It is a very mean and nasty place and it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain’t how hard you hit; it’s about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That’s how winning is done.

Now, if you know what you’re worth, then go out and get what you’re worth. But you gotta be willing to take the hit, and not pointing fingers saying you ain’t where you are because of him, or her, or anybody. Cowards do that and that ain’t you. You’re better than that!" by Rocky Balboa

節錄自Rocky Balboa非常有意思的一段。


我們不應該被世人的眼光或評價限,且應不斷追求人生在世的目標,追求自己所想的。

只有從失敗/困局中站起來,我們才能成為更強的人。

這些人生道理其實在很多故事,甚至是動畫卡通片中亦會出現,好像之前CK提到的"龍珠",但撫心自問又有多少人或小孩子能夠體會'過'中的道理呢?至少我當年就理解不到這一點啦。如果我沒有記錯,我只是當它是一般的動畫來看,就是到現在我看東西時依然如此。雖然可能deep in my heart我是知道/能體會到的,但我從來就不曾細心思考這一切,或許我應該從這一刻起多作些思考,那麼或許我可以快些找到我的人生意義。